SEMESTERBILDER

Hej hej! Det är jag, Saga.
Ja, jag lever, och ja, jag ska fortsätta blogga! Jag har varit på två road trips OCH flyttat landställe OCH bara njutit av sommaren, och jag har heller inte haft tillgång till laptop under sommarveckorna. Därför har det ekat tomt här under en lång tid men nu är jag tillbaka!
Jag kommer också ändra ganska mycket, inte minst i mina bilder. Först o främst måste jag dra ner på ljusheten i dem... Jag gick nog lite crazy med den förut...
Jag hoppas att det kommer att bli bättre än förut :)
 
Så, vad har jag gjort denna sommar? Jag kan börja precis efter det senaste inlägget jag skrev. Vi skulle åka på roadtrip uppåt landet skrev jag ju, och det var den vanliga resan upp till släkten i Värmland som vi gör varje år, men denna gången kombinerade vi den med en liten miniresa till Dalarna! Först hälsade vi på en släkting i Avesta, och kvällen och natten var vi i Falun och åt hamburgare, promenerade lite och sov på hotell!
Dagen efter gjorde vi lite utflyker. Först åkte vi till Carl Larsson gården, och den var jättefin - speciellt trädgården! Vi gick en guidad visning inomhus också. 
Och efter det åkte vi till en by där mamma och hennes föräldrar brukade hyra stuga på somrarna, vi var där och tittade lite hur det såg ut nu och så.
Och sedan åkte vi tillbaka till Falun för att checka ut från hotellet, och på vägen ut kollade vi i Falu Koppargruva!
(Vi var inte ner, vi var bara och kollade runt lite)
...Och sedn bar det av till Värmland! För tre sköna dagar i släktgården, med skogen och lugnet och hallonplock och loppisar :)
Efter det åkte vi hem till vårt landställe och, jaa... packade, packade, packade. Första augusti flyttade vi in i ett mycket bättre, större och mordernare hus ett par kilometer från det gamla. Känndes mycket bra trots mycket slit. 
(Några artsy bilder jag tog sent en kväll, kanske inte de bästa men... de är de enda jag har...)
Och strax efter det bar det av till Norrköping och roadtrip nr 2! Vi kom till Norrköping på förmidagen och då checkade vi in på hotellet där. Efter en lunch på Taco Bar gick vi till utställningshallen för Harry Potter the exhibtionnnnnn! Det var så kul och så bra. Kan inte jämföras med det i London med det var faktikst riktigt riktigt bra!
Vi sov en natt i Norrköping, och efter en hotellfrukost och ett par timmar Motala åkte  vi iväg till Linköping och lägret för kortväxta, som var lika härligt som alltid, att vara med sina bästa kompisar är helt fantastiskt! Jag har inga bilder därifrån, iallafall inga som jag får pubilicera.
Efter det åkte vi hem till nya stugan och tillbringade de sista sommarveckorna där, med att vara sjuk (jag) och ha Glee-maraton, äta höstens första fredagstacos och upptäcka nya promenadstigar.
 
Allt som allt har det varit en underbar sommar. Början var kall, men mitten var ju olidligt varm!
Har gjort så mycket kul gejer, verkligen! Det har verkligen varit kul att redigera alla bilder och skriva den här texten, men jag hoppas att man orkar läsa allt ;)
Men, nu är sommaren slut och vardage börjar. Känns både spänande och sorligt! 
Kram, Saga
 
 
 

Kommentera här: